Barnehageopptak

Frist til å søke barnehageplass er 01.03.

Utdrag av info. og påminnelse om barnehageopptak

Kragerø kommune

Oppvekst

Kragerø kommune – barnehageopptak

Opptaket er samordnet og omfatter alle kommunale og private barnehager:

Søknadsprosedyrer:

Barnehagesøknaden er elektronisk og er å finne på Kragerø kommunes hjemmeside www.kragero.kommune.no  à «Oppvekst Utdanning» à Barnehager à Barnehageportalen.

Søkere som står på venteliste, må gå inn i søknadsportalen og bekrefte/oppdatere søknaden hvis søknaden skal være med i hovedopptaket.

Lovmessig rett til barnehageplass:

• Barn som fyller ett år innen 1. desember, og som søker plass ved hovedopptaket 1. mars, har rett til barnehageplass fra den måneden barnet fyller ett år.
  • Barnet kan få tilbud om plass i en annen barnehage, enn den de har søkt i, dersom det ikke er ledig plass i ønsket barnehage. Lovfestet rett til plass i hovedopptak er oppfylt når du får tilbud om plass, uavhengig av om du har fått tilbud i ønsket barnehage eller ikke.
  • Alle søkere med barnehagerett vil få svar ca. 1. april

Spørsmål? ta kontakt med Nora på telefon 92847582